la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

jueves, 30 de septiembre de 2010


1- EL MOCADOR QUE NO ES BANYA
Material: un tassó de vidre o plàstic transparent, un mocador de paper, un recipient i aigua acolorida.
Emplenam el recipient d’aigua acolorida, que ha de ser molt més gros que el tassó. Col·locam un mocador al fons del tassó de manera que no es mogui. Li donam la volta al tassó i el submergim a l’aigua fins al fons, de forma ben vertical.






Mestre: què hi ha aquí ?
Biel: na rumia.
Mestre: na Rumia ens durà coses per fer experiments (conversa del que són els experiments). Na Rumia ens ha dut un tassó, un paper i un recipient amb aigua.

Recordem les normes de filosofia.

Mestre: què és això ?
Carmen: és un paper.
Mestre: com està ?
Carmen: esta eixuta.
Mestre i això ?
Pau Quetglas: un tassó.
Pau Debionne: és de plàstic i se veu de dins.

Ara mireu i digueu què he fet? I què pot passar ?

Colau: has posat el paper dins el tassó.
Catalina Coll: i ara ha ficat el tassó dins l’aigua.
Xavi: si fiques el tassó dins l’aigua es banyarà.
Pau Quetglas: el paper es banyarà si toca l’aigua.
Clara: no es banyarà perquè el paper és màgic.
Colau: l’aigua es ficarà dins el tassó i es banyarà.
Rosa: el paper sortirà banyat.
Mateo: quan has ficat el paper a dins l’aigua ja s’ha banyat.
Caterina: si hi ha aigua a la peixera, recipient, el paper es banya.

Després de conversar una estona.... el mestre treu el tassó i el paper... i el paper surt eixut... tothom ho toca..... i demana: per què ha sortit eixut ?

Rosa: no ho sé ?

Quasi tots els nins contestem el mateix... el mestre torna ficar el tassó amb el paper dins l’aigua per comprovar que passa en repetir l’experiment.

Clara: potser ara hagi entrat aigua al tassó.
Mestre: i com pot entrar l’aigua?
Tomeu Jofre: perquè el tassó és de plàstic i s’espenya.
Mestre: però no s’ha espenyat.
Tomeu Jofre: bé... l’aigua queda a fora.
Catalina Pons: perquè hi ha un escut i l’aigua no entra al tassó.
Estel·la: i l’aigua no toca el paper.
Pau Debionne: perquè hi ha una bombolla d’aigua.
Mateo: l’aigua se’n va cap a baix i no entra en el tassó.
Colau: la bombolla és l’escut.

El mestre inclina una mica el tassó i surt una bombolla.
Després la mestra de suport fa amb la mà una bombolla amb aigua i sabó, bufant entre els seus dits.

Conversa sobre les bombolles, que estan fetes d’aigua, sabó i aire...

Xavi: el paper no es banya perquè a dins hi ha aire.
Pau Debionne: l’aire és l’escut i per això no es banya.

Conversa de l’aire que respirem i no es pot agafar però si ho podem agafar amb el tassó i l’aigua.

Clara: si gires més el tassó es ficarà aigua a dins i el paper es banyarà.

Es fa i si..... el paper surt banyat...

Toni: ha sortit banyat perquè hem girat el tassó i hem deixat sortir l’aire i ha entrat l’aigua.

No hay comentarios: