la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

jueves, 30 de septiembre de 2010


1- EL MOCADOR QUE NO ES BANYA
Material: un tassó de vidre o plàstic transparent, un mocador de paper, un recipient i aigua acolorida.
Emplenam el recipient d’aigua acolorida, que ha de ser molt més gros que el tassó. Col·locam un mocador al fons del tassó de manera que no es mogui. Li donam la volta al tassó i el submergim a l’aigua fins al fons, de forma ben vertical.






Mestre: què hi ha aquí ?
Biel: na rumia.
Mestre: na Rumia ens durà coses per fer experiments (conversa del que són els experiments). Na Rumia ens ha dut un tassó, un paper i un recipient amb aigua.

Recordem les normes de filosofia.

Mestre: què és això ?
Carmen: és un paper.
Mestre: com està ?
Carmen: esta eixuta.
Mestre i això ?
Pau Quetglas: un tassó.
Pau Debionne: és de plàstic i se veu de dins.

Ara mireu i digueu què he fet? I què pot passar ?

Colau: has posat el paper dins el tassó.
Catalina Coll: i ara ha ficat el tassó dins l’aigua.
Xavi: si fiques el tassó dins l’aigua es banyarà.
Pau Quetglas: el paper es banyarà si toca l’aigua.
Clara: no es banyarà perquè el paper és màgic.
Colau: l’aigua es ficarà dins el tassó i es banyarà.
Rosa: el paper sortirà banyat.
Mateo: quan has ficat el paper a dins l’aigua ja s’ha banyat.
Caterina: si hi ha aigua a la peixera, recipient, el paper es banya.

Després de conversar una estona.... el mestre treu el tassó i el paper... i el paper surt eixut... tothom ho toca..... i demana: per què ha sortit eixut ?

Rosa: no ho sé ?

Quasi tots els nins contestem el mateix... el mestre torna ficar el tassó amb el paper dins l’aigua per comprovar que passa en repetir l’experiment.

Clara: potser ara hagi entrat aigua al tassó.
Mestre: i com pot entrar l’aigua?
Tomeu Jofre: perquè el tassó és de plàstic i s’espenya.
Mestre: però no s’ha espenyat.
Tomeu Jofre: bé... l’aigua queda a fora.
Catalina Pons: perquè hi ha un escut i l’aigua no entra al tassó.
Estel·la: i l’aigua no toca el paper.
Pau Debionne: perquè hi ha una bombolla d’aigua.
Mateo: l’aigua se’n va cap a baix i no entra en el tassó.
Colau: la bombolla és l’escut.

El mestre inclina una mica el tassó i surt una bombolla.
Després la mestra de suport fa amb la mà una bombolla amb aigua i sabó, bufant entre els seus dits.

Conversa sobre les bombolles, que estan fetes d’aigua, sabó i aire...

Xavi: el paper no es banya perquè a dins hi ha aire.
Pau Debionne: l’aire és l’escut i per això no es banya.

Conversa de l’aire que respirem i no es pot agafar però si ho podem agafar amb el tassó i l’aigua.

Clara: si gires més el tassó es ficarà aigua a dins i el paper es banyarà.

Es fa i si..... el paper surt banyat...

Toni: ha sortit banyat perquè hem girat el tassó i hem deixat sortir l’aire i ha entrat l’aigua.

domingo, 26 de septiembre de 2010

el racó de les disfresses




RACÓ DE LES DISFRESSES.

Aquest any s’ha creat un nou racó a la classe. És el racó de les disfresses, racó que encanta als infants pel seu atractiu. Amb aquest racó es vol aconseguir certs objectius, com per exemple:


· Potenciar les relacions entre els infants.
· Actuar de forma correcta al racó, respectant les normes.
· Cooperar amb els iguals i ajudar-los a disfressar-se.
· Identificar les diferents disfresses i elements.
· Gaudir del racó amb els amics.
· Comentar de què va disfressat expressant-se cada vegada millor.
· Diferenciar els elements de les disfresses i poder classificar-los.
· Dramatitzar certes accions relacionades amb la disfressa
· Augmentar la socialització entre els petits.
· Comparar com es vesteix abans d’entrar al racó i una vegada disfressat.
· Confeccionar disfresses intercanviant els elements de les mateixes.
· Tenir cura de les disfresses.
· Etc.

jocs al pati


Al pati s’ha pintat jocs al terra perquè els nins i les nines gaudeixin dels jocs de tota la vida, d’aquells jocs populars que tothom recorda, potenciant la psicomotricitat i la cooperació entre ells. També és pintarà un circuit per jugar amb cotxes i jocs d’habilitats.

na Mica i na Pola


Aquest any tenim una amiga nova a l’escola, és na Mica i la seva amiga la moneia Pola, es presentaren aquesta setmana, i ens digueren que estaran al racó dels contes per mirar-los amb nosaltres. També ens explicaran algunes tasques a fer. com podeu veure, s’ha muntat un racó de contes més atractiu pels infants, perquè gaudeixin encara més de llegir i mirar contes amb els seus amics, dins un ambient acollidor.

lunes, 20 de septiembre de 2010

l'hort de l'escola





Ja hem començat a treballar l’hort escolar, i com podeu veure... després de l’estiu tot estava gairebé sec. Hem plantar plantes aromàtiques i flors, hem netejat l’hort de brutor i herbes, hem posat terra bona i hem començat a sembrar llavors de pèsols, faves, planter de lletugues i colfloris... i així seguirem fins a tenir l’hort tot ple de hortalisses.

com podem aprendre coses de les papallones

Com podem aprendre coses de les papallones ?

• Mirant per un prismàtics les papallones.
• Mirant papallones amb lupa.
• Observant fotos de papallones.
• Fent fotos a papallones.
• Fotocopiant dibuixos de papallones.
• Caçant papallones.
• Tocant papallones.
• Sortint al pati perquè les papallones es posin a les nostres mans.
• Pintant dibuixos de papallones.
• Retallant papallones de paper.
• Retallant fotos de papallones.
• Dibuixant papallones.
• Fent trencaclosques de papallones.
• Comprant papallones.
• Fent una papallona de paper perquè entrin papallones per les finestres.
• Mirant contes de papallones.
• Mirant llibres de papallones.
• Mirant un pel•lícula de papallones.
• Fent papallones amb plastilina.
• Fent papallones amb fang.
• Fent papallones amb cartró.
• Fent un quadre de papallones de paper.
• Mirant vídeos de papallones.
• Cercant papallones per internet.

QUÈ VOLEM SABER DE LES PAPALLONES.

Què volem aprendre de les papallones ?

• Com són els ulls de les papallones ?
• Tenen les cames petites les papallones ?
• Tenen fillets els papallones ?
• Tenen coll les papallones ?
• Tenen nas les papallones ?
• Tenen mans les papallones ?
• Són rodones les mans ?
• Tenen les antenes grosses les papallones ?
• Se pengen als arbres les papallones ?
• Ensumen les flors les papallones ?
• Tenen el cap petit o gros les papallones ?
• Tenen orelles ?
• Què beuen les papallones ?
• S’espenyen les papallones quan les agafem ?
• Què mengen les papallones ?
• Tenen puntes a les antenes ?
• Tenen boca ?
• Com és la seva boca ?
• Tenen peus les papallones ?
• Com són els seus peus?
• Com volen les papallones ?
• Sempre van juntes ?
• Per on volen les papallones ?
• Volen de nit les papallones ?
• Dormen les papallones ?
• Com dormen les papallones ?
• Tenen casa les papallones ?

jueves, 16 de septiembre de 2010

què sabem de les papallones ?

Hem començat el projecte de les papallones, i aquestes són les coses que els infants saben de les papallones.

Coses que sabem de les papallones:

Pere: les papallones poden volar.
Tomeu Guasp: les papallones es poden aturar als nostres dits.
Pau Debionne: les papallones van a les flors.
Clara: les papallones passegen volant.
Colau: les papallones són molt guapes.
Pau Quetglas: les papallones no tenen ossos.
Biel: les papallones van als pètals.
Rosa: les papallones es posen damunt les teles.
Toni: les papallones mengen i beuen aigua.
Carmen: les papallones tenen ales.
Caterina: les papallones poden posar-se damunt les mans.
Xavi: els cucs es transformen en papallones.
Catalina Pons: les papallones no tenen sang.
Marina: les papallones volen pels costats.
Maria magdalena: i poden caminar.
Mateo: i poden entrar dins la classe.
Tomeu Rubert: les papallones tenen cap.
Elisa: i cames.
Naomi: les papallones fan capolls.
Tomeu Jofre: i tenen antenes.
Maria àngels: crec que piquen un poc.
Estel•la: i són de colorins.

miércoles, 8 de septiembre de 2010

horari

hores dilluns dimarts dimecres dijous divendres
9-9,45 Acollida,conversa,rutines,data,temps... psicomotri...
9,45-10,30 c. interès projecte hort informàtica psicomotri...
10,30-11 esplai
11-11,45 Hàbits de neteja i alimentació
11,45-12,30 religió/est religió/est música ed. física filosofia
12,30-13,15 anglès informàtica informàtica anglès plàstica
13,15-14 racons racons conte racons Racons

reunió inicial

Resum de la reunió inicial de principi de curs:

· Excursions: 5 de novembre al Ranxo del Port d’Alcúdia
1 d’abril a la Fundació Banca March
16 de desembre a Som Ferriol
22 de juny a la piscina del poble
· Dur roba còmode cada dia, sobretot el dijous i el divendres que hi ha psicomotricitat.
· Es donaran els treballs una vegada realitzats.
· Els informes es donaran dia 21 de desembre, dia 30 de març i dia 3 de juny.
· Es podran celebrar els aniversaris a la classe, només cal dur una coca o capsa de galetes, begudes i tassons.
· Podeu donar idees per la disfressa i per la festa de fi de curs.
· Les motxilles, bates i abrics han de dur una cinta amb el nom.
· Els infants han de dur una botella d’aigua, un torcaboques i berenars sans dins la motxilla, la qual ha de ser petita, o dur un bossa si pot ser.
· Aviseu al menjador i al mestre si el vostre fill o filla queda al menjador, és important que l’infant sàpiga que queda al menjador.
· Es prega màxima puntualitat a les entrades i sortides, podríeu arribar cinc minuts abans de l’horari establert.
· Si hi ha qualque problema comunicar-lo al mestre per solucionar-lo el més aviat possible.
· Vigilar constantment els polls.
· Es duran a terme sessions de filosofia 3/18 d’experiments, d’hort escolar, d’informàtica, l’hora del conte, projectes... a més de les habituals.
· Podeu dur material per muntar un racó de disfresses.
· Si teniu jocs i joguines les podeu aportar a l’escola, tant per la classe com pel pati.
· L’horari d’entrevista amb el mestre és el dilluns de les 14 h. a les 15 hores, o el dimarts de les 15,30 a les 16,30 h.
· Si teniu qualque dubte vos podeu posar en contacte amb el mestre.