la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

miércoles, 26 de enero de 2011

experiment: sal i coca-cola

EXPERIMENT COCA-COLA I SAL 20-1-2011

Miram el material que ens ha portat avui na Rumia.
Carmen: Un plat per menjar.
JP: De què és el plat?
Toni: És de vidre, perquè és transparent.
Clara: Una botella de Coca-Cola.
JP: Com saps que és de Coca-Cola?
Clara : Perquè ho posa.
JP: I com és la Coca-Cola?
Pau D: Negre i té gas.
JP: Què és això?
Marina: Sucre.
JP: Vine tasta-ho. Què és?
Marina: Sal.
JP: Com ho saps?
Marina: Perquè és… salada
JP: i és...?
Pere: Blanca i té rotlets.
JP: I d’on surt?
Xavi: De sa “salera”.
JP: De la mar de les salines... Què podem fer amb tot això?
Biel: Posar sal a sa Coca-Cola.
JP: Ara ho provam... primer posam coca-cola al plat... surten bombolles... Per què ?
Catalina Coll: Perquè té “gust”.
Tomeu J: Perquè té...
Pau D: Perquè té gas.
JP: Posam Coca-Cola amb sal. Miram què passa?
Tomeu J: Abans era negra i ara s’ha posat de color puré.
JP: De quin color?
Rosa: Blanc.
Tomeu Guasp: Ha fet moltes bombolles, perquè hi ha massa Coca-Cola i ha pujat el color d’arena.
Mateo: Han sortit bombolles i s’ha convertit com a blanc.
Caterina: S’ha tornat un poc marró.
Colau: La sal ha fet que es mescli i han pujat més les bombolles del gas.
El mestre explicà que al mesclar un element com la sal, clorur sòdic, i coca-cola, un àcid fosfòric, es produeix una reacció “elèctrica”... proporcionant més conductivitat al líquid... Esperàvem veure sortir moltes bombolles a la coca-cola, però l’experiment no funcionà com nosaltres esperàvem.






Aquest dimarts na Laura ens conta un conte magrebí, en relació a un taller que triàrem per dur a terme a l’escola, per conèixer altres cultures, aquest taller l’elegírem a principi de curs, quan en Mohammed era amb nosaltres...
Per mala sort hagué de partir a un altre comunitat. També ens cantà unes cançons magrebines i jugàrem a jocs que juguen els nins d’aquell país, a més d’ensenyar-nos algunes paraules magrebines... fou una activitat diferent...










L’eruga que va dur en Pau Quetglas es convertí en papalló, no és una papallona com tothom esperava. És un papalló perquè no té antenes ( les papallones tenen antenes en forma de martell, els papallons solen tenir les antenes en forma de pintes, amb filaments, o no en tenen, com en aquest cas, observàrem com era i després de fer un dibuix i escriure una frase referent a aquest animalet, el duguérem al pati... el col·locàrem damunt una branca d’un arbre. El següent dia anàrem a veure si el trobàvem, però es degué amagat a qualque forat de la paret o degué partí cap a un altre lloc a causa del fred d’aquests dies.

Ara tenim les crisàlides de la papallona reina i la papallona de la col dins la classe... a veure si tenim la mateixa sort i qualque dia es converteixen en papallones.

miércoles, 19 de enero de 2011

lunes, 17 de enero de 2011

experiment de la taca d'oli

Experiment: la taca d’oli. 13-1-2011

Na Rumia ens ha mostrat el que ha dut dins la seva casa: dos papers blancs i un recipient.... hem recordat les normes...
Catalina Coll: és una tassa d’oli
Colau: per posar oli
Xavi: una botella d’oli

Ningú sap com es diu ! és un setrill d’oli.
Perquè ens haurà dut oli ?

Catalina Pons: per posar-lo damunt el paper
Biel: però el paper es desfarà
Colau: no es desfarà
Catalina Coll: però quedarà més fluix
Xavi: el paper es quedarà transparent
Clara: o es farà un forat
Elisa: podem posar els dos papers junts perquè no s’espenyi
Delfina: però també s’espenyarà
Mateo: però no sabem si de veritat hi ha oli

Mostrat el que hi ha dins el setrill, l’observem i l’ensumem, és oli.
Conversem d’on es treu l’oli i com es fa.

Tomeu Guasp: posem oli al paper

En Pere posa oli al paper....

Delfina: es veu una taca gris i el paper blanc (el paper està al terra)

I si la posem a la finestra... canviarà de color ?

Tothom: no!

Xavi: ara la taca és gris i el paper groc
Colau: sembla invisible
Tomeu Jofre: es secarà i la taca quedarà tota groga

Esperem una mica i tornem posar el paper al terra....

Guau ! la taca ha tornat transparent !

Caterina: perquè el paper ha xuclat l’oli
Catalina Pons: perquè gris i transparent gairebé és el mateix
Colau: perquè s’ha mesclat el paper i l’oli
Xavi: perquè s’ha banyat i li ha llevat el color al paper

I a la finestra?

Clara: li pega el sol a la taca i es torna blanca
Pau Quetglas: com a transparent
Toni: tot és per la llum que li pega al paper.

Conversem de com la llum canvia el color de les coses, segons si deixa passar més llum o manco.

taller de ximbomba

En Tomeu ens ha realitzat un taller de creació de ximbombes, ens ha explicat com són totes les seves parts i com es fan, per després muntar una ximbomba per ensenyar-nos com es feia. Una activitat molt atractiva que ha fascinat als infants, i als mestres. Al final hem cantat tots junts un grapat de gloses, gaudint de la nostra cultura... moltes gràcies Tomeu !

taller de ximbomba

el fogueró


Aquest ha estat el primer any que hem celebrat el dia de Sant Antoni devora un fogueró que l’ajuntament ens ha muntat a l’escola... ha estat un dia més especial amb el fogueró... devora ell hem cantat les gloses que hem aprés a l’escola...

jueves, 13 de enero de 2011

VISCA SANT ANTONI



N’Antònia els ha dut cartells de Sant Antoni per estudiar-los i veure com estan fets, per crear el nostre i informar de la propera festa el pròxim dilluns, és una forma lúdica de potenciar la lecto escriptura i la creativitat.
Aquesta setmana hem sembrat alls i hem recollit pèsols per dur al menjador, a més de netejar de males herbes l’hort i llevar totes les fulles seques que hi havia al pati.










Avui dia 13 de desembre hem vist un power point sobre els dimonis de Les Salines, a la classe de 4 anys. N’Aina ens ha explicat les seves característiques principals. I és que aquesta setmana totes les activitats que es fan a l’escola fan referència a la Festa de Sant Antoni: cantem gloses, estudiem cartells de Sant Antoni, fem el nostre cartell sobre la propera festa a l’escola, realitzem dimonis amb fang, hem fet caretes de dimonis i forques....

domingo, 2 de enero de 2011