la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

lunes, 18 de abril de 2011

crespells






Avui hem fer crespells al menjador de l’escola… quins cuiners i cuineres que estem fets... després d’estudiar la recepta, ens hem posat ha elaborar la pasta per fer els crespells ! i és que les festes de Pasqua són al voltar la cantonada... havíem pensat fer panades, però ens venia una mica gros, je,je,je .

sábado, 16 de abril de 2011

el dia del medi ambient

Divendres celebràrem el dia del medi ambient, ens explicaren la importància de la necessitat de no contaminar, de tenir un aire el més net possible, i de les coses que se poden fer per tenir un aire idoni, i les coses que es tenen per veure la qualitat d’aquest. Gaudírem dels animals que hi havia allà, escoltant el que ens deien els monitors, i dins el pavelló ens explicaren alguns endemismes de les Illes Balears, realitzàrem un dibuix d’un d’ells per crear una exposició.

informació planetes


Ja heu passat a veure la informació dels planetes ? aquí teniu una fotografia perquè vegeu el que tenim.

mirerals


Hem estudiat alguns minerals de la Terra que probablement hi ha a altres planetes. Hem imaginat d’on podrien pertànyer els minerals segons el seu color, en relació a les característiques dels planetes del nostre sistema solar.

dimensions del sol i alguns planetes


Al passadís tenim un gran sol amb alguns planetes a dins, per percebre les dimensions entre l’astre i els planetes, estan a escala... entreu i observeu com és la Terra en comparació al sol, sembla increïble.

jueves, 14 de abril de 2011

els contes que ens agraden


Moltes gràcies per col·laborar amb l’aportació dels contes per fer una activitat a la classe. Aquesta consistia en mostrar-lo i explicar als altres perquè ens agrada el conte, per després fer un muntatge de dibuixos i títols dels contes, que durem a Búger el dia del Llibre. Hem realitzat una exposició al passadís....

vídeos de l'univers




Durant aquests dies hem vist vídeos de l’univers i de planetes per conèixer realment on som i que ens envolta allà fora, visualitzant-los en una gran pantalla mitjançant un canó... ha estat massa !

mural de planetes




Hem creat un mural per penjar al passadís, utilitzant pintura, terra, arena, cafè... per crear textures... ha estat divertit. Si voleu conèixer coses interessants de l’univers, podeu visitar la petita exposició que hi ha al passadís.

dia del medi - ambient

Demà no és necessari que els postres infants duguin berenar per celebrar el dia del Medi - ambient, hi haurà berenar per tots ells al pavelló.

lunes, 4 de abril de 2011

L’ASTRONOMIA A L’ESCOLA. EL NOSTRE SISTEMA SOLAR. (unitat didàctica: l’Univers) ampliació i modificació programació. La classe de les papallones. Deu haver papallones a altres planetes ? En el tercer trimestre s’inclou la unitat de l’univers, unitat que es treballarà al final del segon trimestre, ja que aquest és molt llarg, a més a més, els infant estan molt interessats amb el tema, ja que hi ha alumnes, que de forma lliure dibuixen coses de l’univers, sense haver començat la unitat, es veu que els interessa aquest món de l’astronomia, per això, la unitat didàctica de l’univers s’ampliarà dues setmanes més, per tant, la temporalització es modificarà a partir del finals del segon trimestre, per aprofundir en el coneixement de l’univers, dels planetes i del nostre sistema solar. Les unitats didàctiques de l’editorial es treballaran més tard, minvant els dies per dur-les a terme, considero oportú treballar en profunditat l’Univers, perquè és un tema una mica desconegut pels petits, llevats de les típiques coses que saben, i que dóna molt per ensenyar i aprendre. I si he de ser sincer, a mi... personalment me fascina. Moltes de vegades aprofitem per estudiar i conèixer aquelles coses més properes a nosaltres, per poder observar-les i manipular-les, i deixem de banda aquelles més llunyanes perquè creiem, en un principi, que són difícils d’assimilar pels més petits, però en realitat no passa d’aquesta manera, ja que la imaginació dels infants és tant immensa que volen saber com són aquelles coses que no poden tocar amb les mans, en aquest cas el petit univers que ens envolta. Moltes són les coses que podem aprendre del nostre sistema solar, i de l’univers, es pot dir que il·limitades. Es celebrà el 2009 l’any internacional de l’Astronomia doncs perquè l’any 1609 Galileu Galilei creà el seu primer telescopi, interessat pels que ja hi havia en aquella època, (telescopis rudimentaris...) va fer-ne de nous i millors, que permetien veure les coses llunyanes cada vegada més grosses, inventà més de 60 telescopis. En aquell temps empraven els telescopis per veure més enllà del que permetia la nostra vista, però en Galileu fou el primer en interessar-se pel cel, es pot dir que fou el primer en dirigí el telescopi al firmament i demanar-ne com estava format. Un vespre al seu jardí dirigí el seu telescopi cap a la Lluna i quedà fascinat en veure que estava formada per muntanyes, algunes d’elles més grans que les muntanyes que hi ha al nostre planeta, calculà que hi havia muntanyes d’uns 7000 metres d’alçada, i que hi havia una gran quantitat de cràters.. Pot després descobrí que existien constel·lacions, que molts dels llums que es veuen en l’espai són conjunts d’estrelles, que hi havia Llunes envoltant Júpiter, observà els anells de Saturn i es demanava de què estarien fets. Així nasqué el que podem considerar com els fonaments de l’Astronomia moderna, partint dels descobriments que constantment trobava Galileu Galilei en el firmament. Moltes coses es poden ensenyar als infants sobre l’Astronomia: com per exemple: El sistema solar és el conjunt de tots el astres que giren a l’entorn del Sol, el Sol és una estrella que té llum pròpia. Al voltant del Sol giren els planetes, satèl·lits , asteroides, meteorits i cometes. Una orbita és la volta que fa un astre quan gira al voltant del Sol. Un planeta és un astre que no té llum pròpia i orbita una estrella. Un satèl·lit és un astre que no té llum pròpia i orbita un planeta. La terra té un satèl·lit que és la Lluna. Venus no té cap satèl·lit i Saturn en té vint-i-tres. Les estrelles, els planetes i els satèl·lits tenen forma esfèrica. Un asteroide és un petit planeta rocós que té forma irregular i volten el Sol però amb una òrbita irregular. On hi ha més asteroides és entre els planetes de Mart i Júpiter. Un cometa és una esfera d’aigua gelada i pols que orbita el Sol i la seva òrbita és el·líptica, s’acosta al Sol i s’allunya. Un meteorit és una petita roca, pedra o pols que es desprèn d’un cometa. Quan un meteorit cau a la Terra, s’encalenteix i es cala foc. Els meteorits també s’anomenen meteors o estels fugissers. Hi ha estrelles de color blaves, són les més joves, les estrelles vermelles són les més velles, i les grogues ni són velles ni joves, estan al mig, com el nostre Sol, que té l’edat de cinc mil milions d’anys. També hi ha estrelles blanques i taronges. El Sol està format per hidrogen i heli. L’any 1969 els primers homes trepitgen la Lluna, són en Neil Armstrong i Edwin Aldrin. Etc. Són molts els objectius que pots establir perquè els assimilin i aconsegueixin els més petits, imagines i reflexiones sobre els que pots desenvolupar, perquè cal fer una tria dels objectius, cal tancar els ulls i pensar en aquells que estiguin a l’abast dels nins i les nines, cal imaginar un viatge per les estrelles per concretar un conjunt d’objectius i veure quins seran els més fàcils d’assimilar. Hi ha coses a l’Univers que ja de per si són tan complexes que són difícils d’entendre pels adults, com els forats negres, com el fet de què l’Univers és infinit. Podríem dir que una unitat referent a l’astronomia és una mica diferent a una altra unitat relacionada a qualque cosa que tenim al nostra abast. Quan un educador es planteja estudiar un animal, com per exemple el caragol, resulta més fàcil establir els elements de la programació, resulta més fàcil concretar els objectius i continguts que es pretenen aconseguir ( com és el caragol, què menja el caragol, on viu el caragol, com es reprodueix, com és la seva vida, quines són les diferències del caragol i les persones, o altres animals, etc) però per desenvolupar una unitat didàctica sobre el Sistema Solar, és necessari cercar i tenir una font bastant ample d’informació per després realitzar una acurada selecció dels objectius i continguts, ja que es podria dir que aquests són il·limitats, com il·limitat es l’Univers. Una vegada que es té damunt la taula tot un conjunt de fonts, tot un ventall d’informació, que es podria cercar a revistes d’astronomia, articles de diaris, vídeos del Sistema Solar, fotografies, contres, poemes i endevinalles relacionats amb el tema, etc. Hem de concretar el que volem ensenyar, imaginar aquells llocs meravellosos i màgics a la vegada que volem visitar... malgrat els nostres planetes veïns semblin inhòspits i desertis, la nostra imaginació ens fa pensar que són mons extraordinaris per descobrir. A qui no li agradaria viatjar per l’espai i conèixer els grandiosos planetes que ens envolten ? poder contemplar els anells de Saturn, convertir-nos en astronautes i contemplar les llunes de Júpiter, i la seva gran turmenta que vista des de la Terra es veu com una gran taca, o simplement veure la Terra des de la Lluna ( que no seria poca cosa! ). Objectius: Conèixer la Terra com a lloc on hi ha vida, on vivim nosaltres i les condicions mínimes perquè hi hagi vida. Adonar-se de la rotació de la Terra, com es succeeix la nit i el dia i les estacions de l’any, saber que hi ha diferents velocitats de rotacions entre els planetes que conformen el Sistema Solar. Comparar les diferents de dimensions entre els planetes i el Sol, quin són els més grans i els més petits, i percebre que les distàncies entre els planetes és grandiosa, així com les distàncies entre els elements que conformen l’Univers més proper. Comprendre les fases de la Lluna i com aquesta canvia de forma segons la llum que reflexa del Sol i què són els eclipses. Imaginar com són les òrbites dels diferents planetes i percebre que cada rotació és diferent, coneixent que a més de les òrbites, hi ha una rotació dels planetes i també del Sol. Conèixer qui era en Galileu Galilei i el que va fer en el seu temps, així com el funcionament d’un telescopi i per què serveix aquest aparell. Adonar-se de la tecnologia que la humanitat té al seu abast en relació a l’astronomia i als viatges especials, com les naus espacials, saber quin és l’ofici d’astronauta i el que fan. Gaudir en les diferents activitats plàstiques relacionades amb el tema de l’astronomia, així com en totes aquelles activitats que ens duguin a terme, sobre tot en aquelles de gran grup, com en les danses dels planetes i els jocs realitzats al pati. Conèixer quin són els punts cardinals i com poder orientar-nos a l’espai partint de les ombres que es troben al nostre entorn. Potenciar la imaginació en la creació de diferents cossos de l’espai, com planetes, galàxies, constel·lacions... Assolir i consolidar diferents objectius del currículum mitjançant els jocs d’en Pipo descobreix l’Univers, referent a tots les àrees. Identificar les diferents estrelles que hi ha segons el seu color, i que el Sol és una estrella sense la qual no hi hauria vida a la Terra. Assimilar que cada planeta té unes característiques peculiars, i que fins ara, només hi ha vida a la Terra, però que hi ha robots que cerquen qualque indici de vida fora del nostre món. Experimentar amb noves textures a l’hora de realitzar activitats plàstiques. Potenciar el diàleg entre els infants en la recerca d’informació i en la solució de problemes, respectant les opinions dels altres i contrastant el punts de vista, així com la cooperació entre tots a l’hora de dur a terme activitats conjuntes que requereixen la participació activa de tots, com per exemple la creació del conte. Identificar els planetes interiors i exteriors, desenvolupant coneixements lògics matemàtics que poden sorgir a l’hora de comparar els planetes, com per exemple les dimensions, el més pròxim al Sol, el que té més llunes... Saber què són els meteorits i els satèl·lits. Treballar la lecto escriptura de forma constructiva, mitjançant tot tipus d’activitats lúdiques i engrescadores, endevinar endevinalles, aprenent cançons i poemes, inventant noms de planetes i constel·lacions... Participar amb tot el grup en les diverses activitats, valorant-ne a un mateix i valorant als altres sense cap tipus de discriminació d’origen o raça, ja que tothom forma part del mateix món, de la humanitat en el seu conjunt. Saber controlar el propi comportament davant les diverses situacions i jocs que es realitzin, coordinant el moviment en les diferents danses i balls,activitats de relaxació, sentir-se que pertanyen a un grup potenciant la cooperació. Tenir interès per conèixer coses que estan tan enfora i tan a prop de nosaltres. Tenir cura de tot allò que ens envolta, conscienciar-se de què hem de cuidar el nostre planeta, únic planeta que tenim per poder viure, i que la naturalesa és una de les coses més important que tenim. Ampliar el vocabulari, enriquint-lo treballant de l’astronomia. Gaudir i aprendre les cançons, els poemes, les endevinalles,les dites...

l'univers al pati




Avui hem pintat planetes, cometes, estrelles, galaxies, forats negres, llunes, etc. al pati, amb guixos de colors, tot un univers ple de constel·lacions i naus espacials.

domingo, 3 de abril de 2011

sortida Fundació Joan March


sortida Fundació Joan March

El dia 1 d’Abril anàrem a ciutat, a conèixer la plaça de Cort, l’ajuntament i veure com era la gran olivera de la plaça, allà berenàrem i férem un dibuix de l’ajuntament i l’olivera. Arbre que regalà un pollencí a l’ajuntament no fa molts d’anys... Sabem que l’ajuntament era abans un hospital, i que té tres plantes, com les cases senyorials d’un temps, que té dos portals i un banc al mig, anomenat el banc dels ganduls o dels “sinofos”, on seien gent que no volien treballar, que el rellotge és anomenat Figuera, etc. Visitàrem els Gegants i el Drac de na Coca... per després gaudir del museu de la Fundació Joan March, de la visita i del taller, on creàrem un mural amb material divers... per totes bandes hi havia quadres, els que més ens agradaren foren els quadres del conte d’en Picarol, i crear un quadre col·locant objectes en ell. Una sortida que ens agradà a tots.



Hem aprés que la Terra gira envoltant el Sol, i que és el planeta que té vida en el nostre Sistema Solar, (que se sàpiga fins ara), que tenim mars i oceans, països i continents, i que la Lluna volta la Terra, entre altres coses.