la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

viernes, 11 de diciembre de 2009

estadística del temps







Quin temps a fet !
Estadística

Cada dia xerrem sobre el temps que fa, l’encarregat ho explica als altres companys per mostrar la fotografia i posar-la al plafó, a més d’especificar a una graella el temps que va fent durant tot el mes, cada setmana conversem sobre el bon o mal temps que ha fet durant els cinc dies, i en acabar el mes, dialoguem sobre el temps del mes, per saber si ha hagut més dies de sol, més de pluja o ennigulat, comptem els dies segons la meteorologia introduint-nos al món de l’estadística.

Primer observem la graella del temps del mes, observant els dibuixos i on s’ha pintat més.

Clara: per saber si ha fet més sol que pluja hem de comptar els rectangles pintats.

Catalina Coll: el sol quasi arriba fins a dalt de tot
Pau Debionne: li falta poc per arribar
Tomeu Jofre: i ennigulat poc
Pere: i pluja també
...

Clara: hem de pintar els sols junts, per veure on arriba

El mestre mostra una graella en blanc per demanar com podem comptabilitzar el dia que a fet més sol, pluja i ennigulat. Decidim entre tots que hem de pintar el número de dies del temps de la primera graella tots junts, sense tenir en compte el dia, si no la quantitat.

Caterina: hi ha 23 dies de sol
Delfina: 4 dies d’ennigulat
Tomeu Rubert: i 3 dies va ploure
Naomi: hem de pintar fins a 23 sols
Maria Magdalena: i hem de pintar 4 dies de ennigulat de color blau
Clara: i comptar els dies que va ploure per pintar-los
Tomeu Jofre: 3 dies va ploure
Pau Debionne: pintarem 3

I quin temps va predominà en el mes de novembre ?

Tomeu Guasp: el sol, perquè n’hi ha més i arriba quasi a dalt de tot
Pau Quetglas: perquè hi ha fins a 23 sols
Xavier: i perquè hi ha pocs dies d’ennigulat
Naomi: i només tres dies va ploure
Catalina Coll: al mig està ennigulat
Delfina: el darrer és ploure


Conversàrem sobre les escales de la gràfica de la nova graella i la posició de les columnes. Per després mostrar als infants un rotllo dibuixat a un paper per demanar com podíem plasmar al rotllo el número de dies que havia fet sol, havia plogut o havia estat ennigulat, es pretenia que els infants realitzessin parts proporcionals a la figura, com si talléssim una coca, però... no es realitzar aquesta activitat, ja que quan el mestre demanà al grup: com podem posar al rotllo les dades del temps que tenim ?

En Pau Quetglas respongué: molt fàcil ! fèiem una creu al rotllo i... dibuixem un sol amb el número 23, un nigul amb el número 4 i un nigul amb pluja amb el número 3, i ja està... i... aquí... novembre...
I és clar... tant fàcil era... i tan bé ho va explicar...que ho havíem de fer ! ja deixarem per un altre mes l’activitat de realitzar parts proporcional al rotllo del temps.

No hay comentarios: