la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

miércoles, 4 de noviembre de 2009

com podem mesurar un cavall

A l’escola aprenem matemàtiques funcionals i pràciques, relacionades amb les necessitats que es presenten quan sorgeix un problema, de forma lúdica i atractiva, fent que els infants siguin els grans protagonistes de l’aprenentatge, que siguin ells els que facin les hipòtesis, que cerquin les solucions als problemes, que dialogin entre ells per cercar les solucions, que aprenguin a aprendre, etc. Un dia es presentà el problema de com mesuraríem un cavall i com podríem saber si era més gran que nosaltres. Mitjançant les preguntes del mestres els infants trobaren la solució:
Com podem mesurar les coses ?
On les podem mesurar coses grans ?
Quina alçada fa cada nin ?
Mesurem amb les mans o amb qualque instrument ?
Com mesuren els nostres pares ?
Que tenim per mesurar ?
Quin és el nin més gran ?
I la nina més alta ?
Què hem de menester per poder mesurar-nos ?
I per mesurar a un cavall ?
Etc.
I així els nins i les nines digueren tot el que havíem de fer per poder mesurar-nos a nosaltres i a un cavall dibuixat a un mural. Tot el procés fou determinat per ells, el mestre només era el guia de l’aprenentatge. I així els infants arribaren a les seves conclusions de forma constructiva, funcional i reals.

No hay comentarios: