la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

viernes, 4 de febrero de 2011

experiment del suro i les pedres

Filosofia 3/18 experiments

L’experiment del suro.

Na Rumia ha vingut amb un recipient, un suro, dues pedres, una petita i una grossa i un tassó de plàstic. Hem recordat les normes i hem començat la sessió, on els infants han descrit les coses que ha dut na Rumia.

Xavi: és un tap de vi
Catalina Coll: aquesta pedra és molt grossa
Toni: i l’altra molt petita
Tomeu Rubert: el tassó és de plàstic perquè és transparent

Què passaria si fiquem la pedra grossa a dins l’aigua ?

Mateo: es banyarà tota
Pau Debionne: la grossa anirà al fons
Clara: la petita també perquè és una pedra
Tomeu Guasp: les pedres no suren

Ho fem i....

Biel: clar ! s’han enfonsat
Maria Magdalena: però el suro flotarà
Pau Debionne: surerà

Conversa de què està fet el suro i les pedres....

Colau: el tap està fet d’una mica de fusta i de goma
Toni: de fusta fluixa
Mateo: potser tingui una mica de plàtic
Catalina coll: és tot de fusta
Clara: de fusta fluixa i forta

Experimentem amb els materials, i s’explica que les pedres són trossos de roques formades quan es creà la Terra, i el suro es treu de l’excorsa dels arbres i es pot dir que és de fusta.

Conversa del pes de les coses i del per què hi ha coses de floten i coses que no.

Rosa: la pedra grossa se’n va més aviat al fons perquè pesa més que la petita
Estel·la: i la petita també se’n va al fons perquè pesa
Pau Debionne: el suro flota perquè l’aigua l’empeny cap a dalt
Tomeu Jofre: i perquè és de fusta


I com podem fer que el suro se’n vagi al fons amb el tassó de plàstic sense tocar-lo amb les mans ?

Molts nins ho intenten però no hi ha manera... el suro flota .... fins que en Xavi posa verticalment el tassó i ens mostra a tots com enfonsar el suro al fons.

Catalina Coll: ho ha fet perquè el tassó té aire
Colau: s’ha fet una bombolla d’aire
Mateo: i l’aire empeny el tap cap a baix
Toni: l’aire fa força cap a baix
Biel: l’aire no escapa


Conversa de la pressió de l’aire, de la força que fa l’aire al suro per enfonsar-lo.




No hay comentarios: