la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

jueves, 28 de octubre de 2010

filosofia 3/18 experiment

EL GLOBUS I LES XINXETES
Material: un globus i 20 xinxetes.
Col·locam les 20 xinxetes juntes amb les punxes per amunt. Inflam el globus i presionam sobre les xinxetes però no explota. Ho repetim però només amb una xinxeta i boom!
Experiment amb el globus i les xinxetes. 28-10-2010

Saludàrem a na Rumia i recordàrem entre tots les normes de la sessió. Ella ens dugué uns globus i una capsa plena de xinxetes.

Catalina Pons: ens ha dut globus.
Caterina: i una capseta
Tomeu Jofre: de caramels petits.
Naomi: o de pals petits.
Carmen: una capseta de xicles.
Pau Debionne: o de clips.
Clara: o potser de llepolies.
Xavi: podrien ser mistos.
Catalina Pons: o de llavors.
Elisa: o punxons petits.
Mateo: si aquelles coses per penjar coses.
Clara: ah si ! xinxetes.

Conversa del que poden fer....

Pere: podem inflar el globus.
Tomeu guasp: i punxar el globus.
Pau Quetglas: podríem haver ficar la xinxeta dins el globus abans d’inflar-la, però ara ja no es pot.

Conversa de coses que poden fer amb les xinxetes... al final pensàrem posar moltes xinxetes a terra i veure què passaria si poséssim el globus al damunt.

Carmen: el globus explotarà.

Emoció: tots els infants es tapen les orelles esperant que el globus exploti... i.... sorpresa! Els globus no explota... tothom queda sorprès. Què ha passat?

Pau Debionne: deu ser màgic el globus !
Clara: o les xinxetes són fluixes.
Toquem les xinxetes....
Maria Magdalena: són de ferro.
Biel: i fortes, tenen punta.

Conversem sobre el que ha passat i no sabem per què el globus no ha explotat. Provem de posar només una xinxeta al terra per col·locar el globus al damunt i... bum ! ha explotat sense pitjar fort.
Pau Debionne: abans no ha explotat perquè hi havia moltes de xinxetes.
Caterina: a veure si el globus és massa gran.
Xavi: però el plàstic i el ferro no es poden ajuntar. Bé, al ferro de la pissarra si.
Pau Quetglas: perquè el ferro de la pissarra no té punxes.
Clara: ah! Perquè hi ha moltes puntes i per això no ha explotat.

Cada nin i nina posa la mà damunt el munt de xinxetes i damunt la xinxeta separada que hi ha al terra, i s’adonen que punxa més la xinxeta que el conjunt de xinxetes agrupades.

Delfina: moltes no punxen i una fi.
Tomeu Rubert: perquè hi ha una punta.
Estel·la: moltes són com el ferro de la pissarra.
Marina: fan com una paret.
Maria àngels: i no exploten el globus.
Toni: quan ni ha una punta es fica a la bufeta.

Conversa sobre l’experiment.

No hay comentarios: