la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

martes, 12 de octubre de 2010











¿Flota o s'enfonsa? Explicació Sobre l'ou actuen dues forces, el seu pes (la força amb què l'atreu la Terra) i l'empenta (la força que fa cap amunt l'aigua). Si el pes és més gran que l'empenta, l'ou s'enfonsa. En cas contrari flota i si són iguals, queda entre dues aigües. L'empenta que pateix un cos en un líquid, depèn de tres factors: o La densitat del líquid o El volum del cos que es troba submergit o La gravetat En afegir sal a l'aigua, vam aconseguir un líquid més dens que l'aigua pura, el que fa que l'empenta que pateix l'ou sigui més gran i superi el pes de l'ou: l'ou flota. Així també es pot explicar el fet que sigui més fàcil surar en l'aigua del mar que en l'aigua de rius i piscines.

Na Rumia ens mostra el que ha dut dins la seva casa, dos ous, un recipient amb aigua i un paquet de sal. Recordem les normes de filosofia i comencem la sessió.

Mestre: que ha dut na Rumia ?
Pau Quetglas: una gerra plena d’aigua.
Catalina Coll: potser estigui calenta.
Na Rosa toca l’aigua i ens diu a tots que està freda.

Mestre: i això?
Mohammed: un ou.
Marina: si cau s’espenyarà.
Xavi: és un ou de gallina.
Estel·la: és petit i marró.
Pau Quetglas: si fos d’ànec tindria taques, per això és de gallina.

Mestre: que passaria si fiquéssim l’ou dins l’aigua?
Catalina Pons: que s’enfonsarà cap a baix.
Tomeu Rubert: fins al fons.
El mestre s’enfonsa...
Maria Magdalena: s’enfonsa perquè no sura.
Naomi: no flota perquè no està ple d’aire.
Catalina Coll: està ple de menjar.

Conversa del que hi ha a dins l’ou.

Catalina Pons: està al fons perquè està ple i pesa massa.
Mateo: no sura perquè està ple de líquid i se’n va al fons.

El mestre comença a posar sal a l’aigua fins que aquest sura una mica.
Ooohhhhhhhhh! L’ou sura si hi ha sal a l’aigua... tothom ho mira, el toca, l’empeny cap al fons però torna surar......... es demana perquè sura.

Mateo: perquè has tirat sal.
Clara: si poses més sal pujarà més.

El mestre ho fa i efectivament, l’ou puja fins a dalt de tot. Sorpresa !!!!!!!!

Xavi: la sal ha fet que l’ou boti i surti.

Tothom torna empenya l’ou cap a baix però torna sortir.

Pau Quetglas: l’aigua amb sal el puja, com l’aigua de la mar, que sura més.
Xavi: és com una pilota que l’enfonses cap a baix i torna sortir.

Conversa del que s’ha fet, i sobre el que ha passat... per després explicar la densitat de l’aigua sense sal i amb sal, conversant del perquè ens enfonsem més a una piscina que a la platja...

No hay comentarios: