19/11/2010
FUNDACIÓ JOAN MARCH
Na Rumia ens ha dut una capsa foradada... té una tela que tapa el forat i no podem veure el que hi ha a dins...
Maria Magdalena: podem ficar la mà i veure el que hi ha a dins.
Toni: però no hem de mirar... nomé tocar.
Pau Debionne: ho hem d’endevinar.
Conversa dels sentits... aquesta vegada utilitzarem el sentit del tacte per saber que hi ha a la capsa.
Tots els infants van ficant la mà pel forat per endevinar que hi ha.
Tomeu Jofre: sembla sal.
Estel·la: per mi que és sucre
Elisa: hi ha una cosa que pareix una bolla
Mateo: i una que sembla un pal
Xavi: un pal de sucre
Pere: hi ha una muntanya de sucre
Catalina Coll: sembla un “boli” gros
Catalina: jo toco una bolla
Marina: potser sigui un retolador gros
Carmen: hi ha moltes coses
Naomi: sembla un llapis gran
Després de conversar de les possibles coses que hi pot haver, mostrem el que hi ha, per xerrar sobre les seves característiques. Hi havia: molt de sucre, dos pinzells gruixats i una carabassa.
Què podríem fer amb tot això ?
Pau Quetglas: na Rumia vol que posem el sucre damunt la carabassa
Rosa: crec que si ho vol
Tomeu Guasp: podem posar el sucre damunt la carabassa amb el pinzell
Catalina Coll: potser ha dut els pinzells perquè vol que pintem un dibuix
Clara: podríem fer papallones
Colau: o una boca a la carabassa
Entre tots decidírem que podríem fer un dibuix a un paper, mesclant el sucre amb tempera de color groc i taronja, haguèrem de posar una mica d’aigua per fer la mescla. Realitzàrem un dibuix d’una carabassa i també un dibuix lliure amb la mescla.
Conversant sobre la textura de la mescla, aprenent que es pot pintar amb diferent material, a més de la pintura.
No hay comentarios:
Publicar un comentario