la classe de les papallones.
Aquest any som la classes de les papallones, els infants elegiren el nom de la classe. Entre els animals autòctons de les illes, elegiren les papallones, per això, estudiarem només les papallones que es poden trobar en la nostra comunitat autònoma.
LA INFORMACIÓ DESTINADA ALS PARES ES PENJARÀ AL BLOG.

puntualitat

És prega més puntualitat a l’hora de l’entrada al matí, convé ser-hi a la fila al pati cinc minuts abans de les 9 h. moltes gràcies.

sábado, 20 de noviembre de 2010

fundació Joan March





19/11/2010

FUNDACIÓ JOAN MARCH

Na Rumia ens ha dut una capsa foradada... té una tela que tapa el forat i no podem veure el que hi ha a dins...
Maria Magdalena: podem ficar la mà i veure el que hi ha a dins.
Toni: però no hem de mirar... nomé tocar.
Pau Debionne: ho hem d’endevinar.

Conversa dels sentits... aquesta vegada utilitzarem el sentit del tacte per saber que hi ha a la capsa.

Tots els infants van ficant la mà pel forat per endevinar que hi ha.

Tomeu Jofre: sembla sal.
Estel·la: per mi que és sucre
Elisa: hi ha una cosa que pareix una bolla
Mateo: i una que sembla un pal
Xavi: un pal de sucre
Pere: hi ha una muntanya de sucre
Catalina Coll: sembla un “boli” gros
Catalina: jo toco una bolla
Marina: potser sigui un retolador gros
Carmen: hi ha moltes coses
Naomi: sembla un llapis gran

Després de conversar de les possibles coses que hi pot haver, mostrem el que hi ha, per xerrar sobre les seves característiques. Hi havia: molt de sucre, dos pinzells gruixats i una carabassa.
Què podríem fer amb tot això ?

Pau Quetglas: na Rumia vol que posem el sucre damunt la carabassa
Rosa: crec que si ho vol
Tomeu Guasp: podem posar el sucre damunt la carabassa amb el pinzell
Catalina Coll: potser ha dut els pinzells perquè vol que pintem un dibuix
Clara: podríem fer papallones
Colau: o una boca a la carabassa

Entre tots decidírem que podríem fer un dibuix a un paper, mesclant el sucre amb tempera de color groc i taronja, haguèrem de posar una mica d’aigua per fer la mescla. Realitzàrem un dibuix d’una carabassa i també un dibuix lliure amb la mescla.

Conversant sobre la textura de la mescla, aprenent que es pot pintar amb diferent material, a més de la pintura.

No hay comentarios: